Dailės ir meno terapija ikimokykliniame amžiuje

[singlepic id=1579 w=200 h=200 float=left]Balandžio 8 d. ikimokyklinio ugdymo pedagogams vyko teorinė-praktinė veikla „Dailės ir meno terapijos panaudojimas ikimokykliniame amžiuje“, kurios tikslas  – pristatyti dailės terapiją ir jos principus, kaip „kitokio“ požiūrio į vaikų kūrybą ir praktinio taikymo galimybę. Mokymus vedė Saugų lopšelio darželio auklėtoja metodininkė Irena Rimkuvienė ir  Londono menų koledžo kursantė Loreta Mcivor.

Niekuomet žmogus nėra toks gražus, koks jis yra kurdamas. Menas yra didis pranašas daiktų pasaulyje (Vydūnas).

Meno terapijos turinys orientuotas į vaiko pojūčių, vaizduotės, dėmesio ir atminties, empatijos, stambiosios ir smulkiosios motorikos, gebėjimo orientuotis erdvėje lavinimą. Jos metu galime koreguoti vaiko emocines reakcijas ir asmenines savybes, vaikas išlaisvina susikaupusią vidinę įtampą, išsprendžia vidinius konfliktus, jausmus. Kūrybinis procesas gali būti naudojamas ir ugdymo tikslui pasiekti. Žaidimas dailės priemonėmis lavina vaikų ir suaugusių vaizduotę, moko ieškoti kūrybiškų sprendimų, atsikratyti mąstymo stereotipų.

Apžvelgus dailės terapijos taikymo galimybes praktikoje bei dailės raiškos priemonių teikiamą naudą vaikams, galima teigti, kad dailės terapija moko sujungti meilę vaikui ir meilę dailei kūrybos procese.

Praktinės veiklos metu vyko kūrybinis procesas. Pedagogai žaisdami dailės priemonėmis, bei technikomis mokėsi susitelkti į save, savistabos, žvelgdami į savo piešinius, skaityti savo darbų simbolių kalbą.

Dalytė Jokaitienė,
Rajono ikimokyklinio ugdymo pedagogų metodinio būrelio pirmininkė,
Lopšelio darželio „Pušelė“ auklėtoja metodininkė

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.