SAVARANKIŠKUMO IR SOCIALUMO ĮGŪDŽIAI PRIEŠMOKYKLINIAME AMŽIUJE

[singlepic id=1524 w=200 h=200 float=left]Vasario 19 d. Švietimo pagalbos tarnyboje rinkosi rajono priešmokyklinio ugdymo pedagogų metodinio būrelio nariai. Pristatyta būrelio veiklos ataskaita už 2014 mokslo metus ir organizuota diskusija „Savarankiškumo ir socialumo įgūdžių ugdymas priešmokykliniame amžiuje“. Lopšelio-darželio „Raudonkepuraitė“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė Irena Gvildienė  pasidalijo teorija ir praktiniais pavyzdžiais apie jų ugdymo įstaigoje vykdomą vaikų savivaldos klubo „Tvarkiukas“ veiklą.

Po pranešimo  pedagogės dalijosi savo patirtimi, pateikė konkrečias situacijas, taikomus ugdymo metodus. Lopšelio-darželio „Žibutė“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė Veronika Gervaitytė pasidžiaugė, kad ugdytiniai jau turi tvirtus savarankiškumo įgūdžius, nes patys paruošia visas priemones, rengiantis sveikatinimo valandėlėms baseine bei tvarkantis grupėje. Kad ugdytiniai jau turi pradinius savarankiškumo ir socialumo įgūdžius, pritarė ir kitų ikimokyklinių įstaigų priešmokyklinio ugdymo pedagogės. Ugdant vaikų savarankiškumo ir socialumo įgūdžius pedagogės naudoja: lenteles, kuriose vaikai žymi savo draugų gerus darbus, taip išreikšdami gebėjimą vertinti ir įsivertinti draugiškumą, pagalbą kitiems,  atlieka ne tik savo priemonių, daiktų, bet ir grupės tvarkymo pareigas, ugdosi būti atsakingais už save, pastebėti kitą. Tačiau, pedagogės pastebėjo ir tai, kad jos ugdo ne tik vaikus, bet vis dažniau turi padėti ir tėveliams suvokti priešmokyklinės grupės paskirtį ir vaiko ugdymo(si) tikslus, kad ne skaitymas, rašymas ar matematika yra svarbiausi dalykai priešmokyklinėje grupėje, bet vaiko savarankiškumo ir socialumo  ugdymas. Svarbu suvokti, kad būtent šie įgūdžiai turi ypatingą reikšmę sėkmingai vaiko socializacijai.

 Reda Jakienė,
Rajono priešmokyklinio ugdymo pedagogų būrelio pirmininkė
Šilutės lopšelio-darželio „Žvaigždutė“ auklėtoja metodininkė

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.