Kūrybinio prado vystymas

[singlepic id=1516 w=200 h=200 float=left]Vasario 9 d. gausi klausytojų auditorija susirinko į Jurgitos Valiulienės, meno terapeutės, socialinės pedagogės, seminarą „Meno terapijos metodų taikymas pradinių klasių vaikams“. 

Pirmieji bandymai dirbant su vaikais ir paaugliais panaudoti vaizduojamuosius būdus kaip psichoerapijos ir psichokorekcijos instrumentus, taip pat vaikų stimuliavimui jų psichiniam vystymuisi atrado vietą jau pirmoje XIX amžiaus pusėje. Vaikų piešiniai, kiti jų sukurti rankdarbiai tai yra jų pačių dalelė, todėl labai svarbu suprasti, kaip tinkamai juos ugdyti, nukreipti, tobulinti. „Pedagoginė“  meno terapijos kryptis visada buvo reikšminga. Pedagogai naudoja terminą „emocinis lavinimas (auklėjimas), emocinis švietimas, kūrybinio prado vystymas“ ir kitus. Meninė vaikų saviraiška  – meno terapija ypač naudinga vaiko psichinės sveikatos stiprinimui. Vaikai ypatingi tuo, kad jie dažniausiai nesugeba žodžiais išreikšti savo problemų, jausmų, poelgių ir išgyvenimų. Jiems lengvesnė vaizdinių ekspresija, pvz. piešimas, muzikavimas, žaidimai. Jų išgyvenimai gerokai giliau ir  gyviau negu žodžiais „skamba“ vaizduojamoje produkcijoje.

Labai svarbų vaidmenį atlieka pradinių klasių mokytojai, kuriems tenka didžiulė atsakomybė dėl vaiko ateities. Teisingai naudojant meno terapijos metodus galima padėti ugdyti vaiko savarankiškumą, formuoti jo teisingą požiūrį į save ir jį supantį pasaulį, šie įgūdžiai bus naudingi viso gyvenimo eigoje. Su vaikų darbeliais, lipdiniais būtina atsakingai elgtis norint padėti lavinti vaikų savąjį „aš“, saugumo jausmą, pilnaverčio žmogaus vystymąsi. Meno terapijos metodų panaudojimas padės vaikams geriau sukaupti dėmesį pamokose, lavins vaiko kūrybiškumą, emocinį stabilumą, tai ir kiekvienam vaikui prieinamas būdas lengviau išgyventi stresines situacijas, patirtas baimes. Mokymai ruošiami nedidelėmis grupėmis 15-20 žmonių, todėl kiekvienas dalyvis turi galimybę vystyti dialogą su seminaro vedėja visais rūpimais klausimais.

Programos tikslas – suteikti pradinių klasių mokytojams reikalingų žinių apie vaikų meninės saviraiškos svarbą jų sėkmingam vystymuisi ir kokią įtaką meninės saviraiškos trukūmas ar netinkamas požiūris į ją gali tūrėti ateityje. Supažindinti darbuotojus su meno terapijos metodais tinkančiais pradinių klasių vaikams. Užsiėmimų metu buvo nurodomi pagrindiniai pradinių klasių amžiaus vaikų vystymosi ypatumai. Daugeliui klausytojų šis seminaras – ieškojimai, kaip kūrybiškai  išspręsti įvairias problemiškas gyvenimo situacijas.

Rasa Jankauskienė,
Žibų zonos pradinių klasių mokytojų metodinio būrelio pirmininkė,
Žibų pradinės mokyklos vyresnioji mokytoja

 

 

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.