Meno terapijos panaudojimo galimybės ikimokykliniame amžiuje

[singlepic id=1392 w=200 h=200 float=left]Vieną iš spalio pabaigos dienų priešmokyklinio ugdymo pedagogai metodinio būrelio susirinkimo metu organizavo „meno dirbtuves“. Veiklą pavadino: „Kurkime kartu. Meno terapijos panaudojimo galimybės ikimokykliniame amžiuje“.  Praktinės veiklos mokymus vedė Irena Rimkuvienė, Saugų vaikų darželio priešmokyklinio ugdymo pedagogė metodininkė, ir Loreta Mcivor, Londono menų koledžo kursantė.

Kasdieninėje veikloje dažnai susiduriama su maištaujančiu, nevaldančiu emocijų vaiku. Tenka ieškoti naujų būdų, kaip su vaiku bendrauti. Pedagogų tikslas ir buvo šio susirinkimo metu susipažinti su meno ir dailės terapijos taikymo galimybėmis bendravime su vaikais. Išklausėme Irenos Rimkuvienės, Saugų vaikų darželio priešmokyklinio ugdymo pedagogės, pranešimo ir buvome liudininkais jo teorinio pritaikymo praktinėje veikloje. Baltame popieriuje tapėme, panaudodami naujas priemones ir technikas, kurias rekomendavo Loreta Mcivor. Susipažinome su daugeliu naujų dalykų, o praktinę mūsų veiklą nuolat komentavo Irena Rimkuvienė. Pedagogė savo pranešime teigė, kad šiuolaikinė šeima patiria naują skurdo formą – tai laiko stoka, kuri daro didžiulę žalą vaiko, kaip asmenybės, ugdymui šeimoje. Kitas aspektas, slegiantis šeimą, yra vertybių krizė. Dėl jos vyresnės kartos nebeįstengia jaunesnėms perduoti esminių vertybių, požiūrių, tradicijų ir doros suvokimo. Dėl šių ir kai kurių kitų priežasčių vaiki tampa emocingesni, netgi hiperaktyvūs.

Meno ir dailės terapijos dėka galime koreguoti vaikų emocines reakcijas ir asmenines savybes. Meninėje veikloje vaikas išlaisvina susikaupusią vidinę įtampą, išsprendžia vidinius konfliktus, išreiškia jausmus. Kūrybinis procesas nuramina net didžiausią nenuoramą ir padeda prakalbinti net labiausiai užsisklendusį vaiką.

Tris valandas kūrybiškai bendravome, išsikirpome kiekvienas savo piešinio gabalėlį iš bendro didžiulio lapo atminčiai. Kūrybos kartu šiluma ir bendras tikslas, įspūdžiai ir pašnekesiai neblėso, ir po trijų valandų užsiėmimo dar gerą valandą šnekučiavomės ir nesiskirstėme.  Verta apie daug ką mūsų elgesyje pamąstyti, juk vaikai – mūsų ateitis.

Reda Jakienė,
Priešmokyklinio ugdymo pedagogų metodinio būrelio pirmininkė,
Šilutės lopšelio darželio „Žvaigždutė“ auklėtoja metodininkė
[nggallery id=75]

 

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.