Atvira integruota lietuvių kalbos ir matematikos pamoka Kintuose

Spalio 4 dieną Kintų pagrindinės mokyklos dešimtokams integruota lietuvių kalbos ir matematikos pamoka vyko Kintų Vydūno kultūros centre, kur eksponuojama paroda „Kuršmarių vėtrungės – vėlukai“. „Neakivaizdinei matematinei-literatūrinei kelionei po Klaipėdos kraštą“ vadovavo mokytojos Elena Lučinskienė ir Nijolė Sodonienė.

Mokiniai spalvingų vėtrungių apsuptyje darė pranešimus apie žymius mūsų krašto žmones: V. Storostą-Vydūną, E. V. Berbomą ir vėtrunges, Ievą Simonaitytę. Paminėtos datos ir vietovės tuoj pat buvo panaudotos užduotims atlikti. Keli vaikinai raiškiai skaitė E. V. Berbomo eilėraštį ,,Paskutinis Karvaičių medis”.

Matematikos užduotis dešimtokai sprendė dirbdami keturiose grupėse. Naudodami parodos eksponatus – vėtrunges, matavo jose reikiamus atstumus ir skaičiavo žiedo, esančio tarp dviejų apskritimų, plotą. Pagal vėtrungės eskizo duomenis, naudodami pateiktą mastelį, apskaičiavo nurodytos figūros realius duomenis.

Literatūriniame Lietuvos žemėlapyje dešimtokai surado ir išmatavo atstumą tarp Kintų miestelio ir Vanagų kaimo bei tarp Kintų ir Priekulės. Apskaičiavo, koks atstumas yra tikrovėje ir per kiek laiko jį nuvažiuos skirtingu greičiu.

Literatūrinės ir matematinės užduotys keitė viena kitą, mokiniai jas atliko taikydami  teorines žinias praktiškai. Tai buvo nelengva, bet įdomu, skatino bendradarbiauti ir atsakingai dirbti estetiškoje parodos aplinkoje.

Mokiniai teigė, kad juos stebino, kaip mokytojos sugalvojo taip susieti matematiką ir literatūrą, naudoti istorijos ir geografijos žinias bei vesti pamoką pačioje parodoje  „Kuršmarių vėtrungės – vėlukai“ Kintų Vydūno centre. Dauguma norėtų daugiau sužinoti apie mūsų krašto asmenybes, rašytojus.

Šioje integruotoje pamokoje buvo naudojamos ne tik lietuvių kalbos ir matematikos, bet  ir istorijos žinios apie Klaipėdos kraštą, konkrečiai apie gyvenamosios vietos garsius žmones.

Anot pamoką stebėjusių kolegų, abi mokytojos, kūrybiškai taikydamos viešojo kalbėjimo, IT naudojimo, savarankiško, porose, grupėse darbo metodus, mokė ir pasiskirstyti funkcijas, prisiimti atsakomybę už atliekamą užduotį.  Apgailestaujama, kad stebėti pamokos neatvyko kolegų iš kitų rajono mokyklų.

Elena Lučinskienė,
matematikos mokytoja metodininkė

You can leave a response, or trackback from your own site.

Rašyti atsiliepimą