+370 441 76 244

info@sptsilute.lt

Search
Close this search box.

Šiuolaikinių neurotechnologijų taikymas darbe su vaikais, turinčiais mokymosi sunkumų ir elgesio problemų

[singlepic id=1603 w=200 h=200 float=left]Balandžio 29d. Šilutės rajono švietimo pagalbos tarnyboje vyko seminaras ,,Šiuolaikinių neurotechnologijų taikymas darbe su vaikais, turinčiais mokymosi sunkumų ir elgesio problemų“. Jame dalyvavo rajono socialiniai, specialieji pedagogai, logopedai, psichologai bei Saugų vaikų namų socialiniai darbuotojai.

Seminarą vedė lektoriai iš Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos, direktorius Roman Juchnevič, tarnybos  psichologė Olga Bortkevič ir logopedė Beata Juknevičiūtė. Jie pristatė naujoviškus neurotechnologijos metodus, šiuolaikišką įrangą, metodų teorinį pagrindą, pateikė išsamius pavyzdžius, kaip pagalbą vaikams, turintiems sutrikimų.

Lektoriai kalbėjo apie šiuos metodus: Biofeedback (biologinis grįžtamasis ryšis) tai yra metodas, kurio pagalba žmonės yra mokomi savireguliacijos, atsižvelgiant į kūno siunčiamus signalus. Mūsų savijauta, nuotaika, emocijos yra susijusios su fiziologiniais organizmo procesais. Todėl, kai vyksta pokyčiai fiziologiniame lygmenyje, keičiasi ir mūsų psichinė būsena (nuotaika, emocijos, mintys, nusiteikimas) ir atvirkščiai, kai keičiasi psichinė būsena, vyksta pokyčiai ir fiziologiniuose organizmo procesuose.

AVS (Audiovizualinė stimuliacija) – smegenų stimuliacija vaizdo (spalvų) ir garso atitinkamu dažniu. Žinoma, kad esant tam tikrai žmogaus psichologinei būklei mūsų smegenys skleidžia tam tikru santykiu delta, theta, alfa, beta ir gama bangas. Siekiant sumažinti stresą modernios įrangos (kuri atrodo kaip akiniai nuo saules su ausinukais) pagalba smegenys yra stimuliuojamos atitinkama relaksacine programa, kuri padeda žmogaus organizmui sumažinti įtampą, atsipalaiduoti.

Warnke metodas skirtas logopedinės bei specialiosios pedagoginės terapijos palaikymui teikiant pagalbą vaikams, turintiems skaitymo ir rašymo sutrikimų. Pirmas korekcijos žingsnis yra diagnozavimas, kaip kliento nervinė sistema apdoroja informaciją. Metodas leidžia labai preciziškai patikrinti 14 pagrindinių pažintinio-motorinio apdorojimo funkcijų, nuo kurių priklauso gebėjimas išmokti taisyklingai skaityti ir rašyti. Remiantis įvertinimu, paruošiama individuali automatizacijos treniruotės programa, kuri pagerina žmogaus funkcionavimą, susijusį su klausos, regėjimo ir koordinacijos pojūčiais.

Seminaro dalyviai turėjo galimybę patys išbandyti įrangą ir įsitikinti šiuolaikinių neurotechnologijų veiksmingumu ir tikėtis tokių pat galimybių  savo darbe  su vaikais.

Mokytojai seminaro metu tobulino mokinių motyvavimo,  pažinimo ir jo pažangos  pripažinimo kompetencijas.

                                                                        Elena Žąsytienė,
Vainuto gimnazijos vyresnioji socialinė pedagogė