Geros mokyklos požymiai ir jų atpažinimas

[singlepic id=1587 w=200 h=200 float=right]Seminaras  įvyko balandžio 17 d. Tai buvo vieša konsultacija mokyklų vadovams apie geros mokyklos požymius ir kaip juos atpažinti. Šio seminaro – viešos konsultacijos  tikslas – mokyti mokyklų atstovus ir savivaldybių švietimo skyrių specialistus  dirbti su įsivertinimo ir pažangos anketų rezultatais, skatinant jų panaudojimą mokyklos tobulinimo veiklose ir aktyviau skelbiant apie mokyklų padarytą pažangą. Seminarą – konsultaciją vedė NMVA lektorės – Švietimo konsultantė Laima Gudaitė ir psichologė Rasa Ginčaitė – Nenartovičienė.

Kiekvienais metais Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra kreipiasi į bendrojo ugdymo mokyklas, prašydama užpildyti įsivertinimo anketas. 2013–2014 m. m. įsivertinimo ir pažangos ataskaitas pateikė 890 ( 74,2 proc.) iš 1200 visų Lietuvos mokyklų. Įsivertinimo ir pažangos ataskaitas pateikė 21 Šilutės rajono švietimo įstaiga ( 90 proc.).  Mokyklos atsakė į pažangos anketos klausimus, parengtus remiantis Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ ir Valstybine švietimo 2013–2022 metų strategija. Šių dokumentų formuluojamas švietimui uždavinys mokyklas orientavo į tobulinimo veiklų struktūruotą pažangos pamatavimą  solidarumo, veiklumo ir mokymosi srityse.

Šis seminaras yra tęsinys po švietimo atstovų aktyvaus domėjimosi kompetencijų tobulinimo seminare „Mokyklos pažangos identifikavimo, pamatavimo ir skatinimo galimybės“. 2014 metais sutiko viešai paskelbti mokyklos padarytą pažangą 30,1 proc. Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų, tame tarpe net  52 proc. Šilutės rajono mokyklų.

Mokykloms neretai dar sudėtinga pamatuoti, analizuoti ir planuoti tobulinimo veiklų pažangą. Be to, mokyklos neišnaudoja visų duomenų apdorojimo galimybių per internetinę IQES online Lietuva sistemą. Įsivertinimo ataskaitų duomenų analizė ir jų panaudojimas mokyklas inicijuoja įvesti naujoves tolimesniam organizacijos veiklos planavimui, pokyčių viešinimui ir pažangos skatinimui mokyklose.

Šis seminaras – vieša konsultacija buvo organizuotas  gilinti švietimo atstovų – Švietimo skyrių specialistų, švietimo įstaigų vadovų (direktorių ir pavaduotojų), mokyklų įsivertinimo grupių narių kompetencijas, analizuoti duomenis, panaudoti ir skelbti įsivertinimo rezultatus.

Seminaro metu dalyviai susipažino  su duomenų analizavimo ir panaudojimo būdais, mokyklų patirtimis, sistemos IQES online teikiamomis galimybėmis, tobulino praktinius darbo įgūdžius, dirbant su IQES online sistema, pažangos matavimo srityje. Tokiu būdu seminaro dalyviai tobulino organizacijos tobulinimo, pokyčių valdymo ir strategijos kūrimo kompetencijas.

Kompetetinga ir išsami įsivertinimo rezultatų analizė ir išvadų panaudojimas mokyklos veiklos planuose  padeda efektyviai tobulinti visą sudėtingą Švietimo įstaigos organizacijos veiklos sistemą.

Giedrė Milukienė,
Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė

Persikelti tiesiai į atsiliepimo rašymą. Pinging is currently not allowed.

Rašyti atsiliepimą