Birželio 2-6 dienomis „Diemedžio“ ugdymo centro specialistės, psichologė Asta Lukauskienė ir socialinė pedagogė Aurelija Riterienė dalyvavo mokymuose „Įtraukios klasės: strategijos gabiems ir įvairiems mokiniams“ (Inclusive Classrooms: Strategies for Gifted and Diverse Learners) Ispanijoje, Malagoje. Mokymus organizavo „idevelop“ organizacija, kuri yra tarptautinė mokymo paslaugų teikėja, specializuota į švietimo sektoriaus specialistų rengimą, skatindama, remdama ir teikdama mokymo veiklą pagal „Erasmus+“ principus.
Mokymuose dalyvavo atstovai iš trijų šalių – Lietuvos, Vokietijos ir Portugalijos. Užsiėmimų metu išklausėme įvadą apie įtraukųjį ugdymą Ispanijoje, gilinomės į specialiųjų poreikių mokinių ugdymo ypatumus. Taip pat analizavome, kaip kuriama įtraukiosios mokyklos kultūra, užtikrinanti palankią ir palaikančią aplinką kiekvienam mokiniui. Taip pat nagrinėjome inkliuzinio ugdymo principus bei mokėmės atpažinti ir suprasti įvairių gebėjimų mokinių skirtumus.
Mokymų metu atlikome praktines užduotis, kurios leido įgytas žinias pritaikyti realiose ugdymo situacijose ir geriau atliepti įvairius bei unikalius mokinių poreikius. Taip pat tobulinome gebėjimus taikyti skirtingas vertinimo priemones, kad galėtume veiksmingai atpažinti mokinių stiprybes ir stebėti jų individualią pažangą. Aptarėme ir išbandėme praktinius metodus, kurie padeda kurti teigiamą mokymosi aplinką mokyklose. Susipažinome su naujais metodais, tarp jų – mokymosi turinio praplėtimu ir gilinimu, programų praturtinimu patyriminiais elementais, skatinančiais mokinių įsitraukimą bei kūrybiškumą.
Mokymuose buvo pabrėžta, kad mokiniams itin svarbus socialinis ir emocinis ugdymas. Labai svarbu nuolat atsižvelgti į mokinių emocinę būseną – kalbėtis su jais apie tai, kaip jie jaučiasi, kokiose situacijose patiria pyktį, baimę ar kaltę. Rekomenduojama dažniau taikyti skirtingas užduotis, suteikti mokiniams galimybę rinktis, kurti palaikančią aplinką, kurioje vaikai vieni kitiems padeda ir palaiko. Didelis dėmesys skiriamas reguliariam grįžtamajam ryšiui bei įvairioms kūrybinėms veikloms – dailės terapijai, kūrybiškumo ugdymui naudojant įvairias medžiagas ir įrankius. Taip pat akcentuojama garso ir judesio integracija, vizualinis mokymas, medžiagų tyrinėjimas, mokymasis per lytėjimą ir tekstūrą.
Laisvu nuo mokymų metu susipažinome su Malaga ir aplinkinėmis vietovėmis, kultūra: aplankėme Gibraltaro pilį, Malagos katedrą, krantinę, turgų, ragavome ispanišką paelją ir tapas, grožėjomės Rondos miesto grožiu, o Benalmadenos miestelyje – prabangiomis jachtomis Puerto Marina prieplaukoje.
Šie mokymai Malagoje suteikė ne tik naujų žinių ir praktinių įgūdžių įtraukaus ugdymo srityje, bet ir įkvėpė taikyti inovatyvias mokymo strategijas „Diemedžio“ ugdymo centre. Įgyta patirtis padės geriau atliepti skirtingų gebėjimų mokinių poreikius, skatinti jų kūrybiškumą, motyvaciją bei socialinę ir emocinę gerovę, prisidedant prie teigiamos mokymosi aplinkos ir pedagoginės bendruomenės gerovės stiprinimo.
Stažuotė vyko pagal Eramus+ programos finansuojamą projektą „Erasmus“ akreditacijos paraiškoje numatytos 3 metų tikslas: Tobulinti švietimo pagalbos teikimo kokybę specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, pagal „Erasmus+“ dotacijos sutartį Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000201165
Asta Lukauskienė
„Diemedžio“ ugdymo centro psichologė
Aurelija Riterienė
„Diemedžio“ ugdymo centro socialinė pedagogė