Pakeliui į mokyklą. Pradinių klasių ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų paieškos ir lūkesčiai pirmokui pasitinkant iššūkius mokykloje

Vasario 23 d. įvyko popietė „Pakeliui į mokyklą. Pradinių klasių ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų paieškos ir lūkesčiai pirmokui pasitinkant iššūkius mokykloje“, kurią vedė Šilutės Pamario progimnazijos pradinių klasių mokytoja ekspertė Dalia Elena Solovjovienė.

Ekspertei Daliai Elenai talkino visi susirinkusieji, bendroje diskusijoje padėdami spręsti  būsimojo pirmoko socialinės emocinės ir sveikos gyvensenos kompetencijos ugdymo ypatumus. Diskutavome, ko reikia efektyviam grupės (klasės) valdymui – pagal 8 punktus teikėme siūlymus. Svarbiausia – bendri susitarimai ir jų laikymasis tiek namie, tiek klasėje, grupėje. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose parengiami būsimieji pirmokai, todėl drauge aptarėme kaip jam padėti išsiugdyti socialinę emocinę ir sveikos gyvensenos kompetenciją, kuri yra viena iš svarbiausių ir lemiančių mokinio sėkmę startuojant mokykloje.

Mokytojas drauge su ugdytiniais kuria taisykles, veda įdomias pamokas, organizuoja įvairias kryptingas veiklas, formuoja gerą abipusį ryšį, motyvuoja suteikdamas grįžtamąjį ryšį, kurdamas kaupiamąjį vertinimą, laiku reaguoja į netinkamą elgesį, išsiaiškindamas situaciją, paaiškina, kaip tinkamai elgtis. Didžiausi mokytojo pagalbininkai čia yra mokinių tėvai.

Apie tai ir vyko draugiška popietės diskusija, kurios mintis mokytojai taikys kurdami gerą klasės (grupės) mikroklimatą, kuris padeda siekti geresnių ugdymo(si) rezultatų. Dalyvių buvo daug – per tris dešimtis, džiaugėmės kolektyviniu mokytojų darbu.

Indrė Sprainė,
Priešmokyklinio ugdymo metodinio būrelio pirmininkė