Į lapkričio 4 d. Rajono švietimo ir kultūros skyriaus, Šilutės švietimo pagalbos tarnybos ir rajono mokytojų organizuotą rajono konferenciją „Šilutės rajono įtraukiojo ugdymo patirčių įvairovė, praktinė realybė ir iššūkiai“ Šilutės Martyno Jankaus pagrindinėje mokykloje rinkomės visi švietimiečiai: Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovai, rajono Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus, Švietimo pagalbos tarnybos specialistai, rajono mokyklų mokytojai ir mokinio padėjėjai. Turime aktualų klausimą kiekvienas sau ir vieni kitiems: mokykla kiekvienam, įtraukioji mokykla netolimoje ateityje gebės atliepti visų mokinių ir tėvų lūkesčius, taip pat ir turinčius specialiųjų poreikių, bet tuomet jie mokysis drauge, nebus atskirti.
Konferencijos dalyvius sveikino Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vedėja Dainora Butvydienė, meras Vytautas Laurinaitis, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Daiva Žebelienė, Virginija Kazakauskienė, ŠMSM švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento atstovė Klaipėdos apskrityje. Švietimo, mokslo ir sporto mimisterijos patarėjas įtraukiajam ugdymui Ignas Gaižiūnas pristatė pranešimą: „Įtrauktis Lietuvoje: kur esame ir kur judame“, Gintarė Šatė, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus vedėja pristatė pranešimą: „Mokykla kiekvienam: autistiškų vaikų įtraukties galimybės“.
Konferencija ir buvo skirta aptarti aktualiausius mokyklos visiems klausimus. Labai daug vertingos informacijos išgirdome iš Igno Gaižiūno, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėjo. Kalbėjome apie įtraukties politikos viziją ir kryptis. Daug diskutavome apie saugią mokyklą, socialinį emocinį ugdymą, projektines mokinių veiklas, o įtraukiojo ugdymo jo galimybes ir iššūkius, organizavimą mokykloje.
Pilnutėlėje mokyklos salėje visiems buvo aktualių temų, nes klausytojų salėje nemažėjo ir vakarėjant. O darbas priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo sekcijose taip pat apėmė daug temų ir potemių, aktualijų, kurios rajono mokykloje svarbios jau šiandien. Visi dalijosi patirtimis, siūlė sprendimus. Valandos mokytojų darbas sekcijose buvo tikrai rezultatyvus, nes jo metu išgirdome jau konkrečius mokyklų rezultatus, kuriais mokytojai dalijosi ir dažniausiai džiaugėsi tuo, kas pasiekta.
Mokytojai dalijosi pagalbos kryptimis, metodais ir būdais mokiniui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, kinestetiniais ir kitokiais metodais. Visų čia susirinkiusiųjų tikslas buvo bendras – sėkminga mokinių socialinė integracija į ugdymo procesą, kas užsienyje buvo taikoma ir anksčiau.
Metodinėje praktinėje konferencijoje „Šilutės rajono įtraukiojo ugdymo patirčių įvairovė, praktinė realybė ir iššūkiai“ apžvelgėme atšvitusias Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos edukacines erdves, veikė rajono švietimo įstaigų metodinių priemonių paroda, nuotaikingą koncertinę programą atsivežė Traksėdžių Šilojų mokyklos mokiniai, vadovaujami muzikos mokytojos Aušros Šlažienės ir socialinės pedagogės Renaldos Matevičienės.
Visi turime savitumų, tačiau galime mokytis drauge, dabar jau mūsų nebestebina kitokie vaikai, nes jie šalia mūsų. Kruopštus visos dienos darbas ir buvo mūsų visų organizuotoji konferencija, kurioje drauge ieškojome atsakymų, kad mokykla būtų kiekvienam, ugdytume joje įvairių gebėjimų mokinius.
Jurgita Vingienė,
Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vyriausioji specialistė