+370 441 76 244

info@sptsilute.lt

Search
Close this search box.

Srautinė integruota lietuvių kalbos ir teatro pamoka „Renesanso idėjų aktualumas šiandien“

Kintų pagrindinėje mokykloje gruodžio 4 dieną vyko srautinė integruota lietuvių kalbos ir teatro pamoka 8-12 (3d-4f) klasėms. Mokytojos Nijolė Sodonienė ir Asta Neimantienė kvietė pasvarstyti, kokios Renesanso idėjos tebėra aktualios ir šiandien.

Pamokos pradžioje su 8-10 klasių mokiniais buvo aptartas vertinimas ir uždavinys: pažiūrėję informacinę komentuojamą vaizdo medžiagą, išklausę sonetų, skaitomų „Gyvojo paveikslo“ fone, gebėti išvardyti ne mažiau kaip 3 Šekspyro sonetų temas ir idėjas, įvertinti Renesanso atradimų naudą ir idėjų tęstinumą dabartiniame gyvenime.

Kol vyko Renesanso epochos apžvalga ir pasakota apie V. Šekspyrą bei žiūrėta meninio filmo „Įsimylėjęs Šekspyras“ ištrauka ir prisiminta, koks poezijos žanras yra sonetas, 3d ir 4f klasių gimnazistai ruošėsi ir nekantravo užkulisiuose.

Pagaliau skambant 16 amžiaus populiariai muzikai rodoma kompozicija „V. Šekspyro sonetai „Gyvojo paveikslo“ fone“. Sonetus atmintinai lietuvių, vokiečių, anglų kalba skaitė 3 d klasės gimnazistai, o „Gyvąjį paveikslą“ kūrė 4 f klasės gimnazistai, vilkintys epochą atitinkančia apranga.

Pagyrimo vertas kiekvienas, atlikęs savo rolę scenoje, o ypač Judit (gimnazistė iš Vokietijos), kurios pasirinktą sonetą išgirdome raiškiai skaitant ir jos gimtąja vokiečių, ir lietuvių kalbomis.

8-10 klasių mokiniams papildyti savo paruoštuką samprotavimo pastraipai „Kokios Šekspyro sonetų idėjos, teigiamos vertybės aktualios ir šiandien?“ padėjo bendrai aptartos gimnazistų skaitytų sonetų temos ir idėjos, kurias  pagrindžiant buvo ir  cituojama.

Įsivertinę, ko išmokę pamokoje, mokiniai žiūrėjo filmuką „Renesanso epochos išradimai“ ir kartu su mokytojomis priėjo išvadą, kad tiek 16 a., tiek 21 a. žmogui būti sumaniam, išradingam gali padėti draugystė, meilė, noras gyventi, sužinoti, išsiaiškinti, pažinti.

Nijolė Sodonienė,
Kintų pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė