Kaip suprasti vaiką ir valdyti jo emocijas?

[singlepic id=1890 w=200 h=200 float=right]Balandžio 26 d. Šilutės lopšelyje-darželyje „Pušelė“ susirinkę rajono ikimokyklinio ugdymo pedagogai išklausė  Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro karjeros konsultanto Vaido Arvasevičiaus paskaitos „Kaip suprasti vaiką ir valdyti jo emocijas?“.

Atrodo, emocijos – įgimtas dalykas, jaučiame ir tiek. Gebėjimas jausti, žinoma, yra įgimtas, bet atpažinti, ką jaučiame, išmokstame vaikystėje. Augdamas vaikas sužino, kokie jausmai tam tikroje situacijoje yra tinkami („nieko keista, kad tau taip liūdna, kai mama išeina“), įgunda valdyti savo emocijas („matau, kad labai pyksti, bet muštis nedera“). Emociškai bręsti vaikui padeda aplinkiniai žmonės – tėvai, pedagogai, bendraamžiai, draugai. Emocijos – neatskiriama mūsų vidinio pasaulio dalis, svarbus socialinio gyvenimo reguliatorius.

Seminaro metu aptartos vaiko elgesio problemų priežastys ir sprendimo būdai. Kalbėta, kad realiame pasaulyje ne tik jie, bet ir vaikai patiria ne tik teigiamus išgyvenimus, bet ir pyktį, iš jų išaugantį konfliktą, liūdesį, apie kylančias vaikų baimes, dažniausiai pasitaikančias vaikų nerimo, įtampos atsiradimo priežastis. Aptarė veiksnius ir būdus, padedančius vaikui apsiprasti ir prisitaikyti prie aplinkos, diskutavo, kaip suprasti vaikų poreikius ir duoti vaikams to, ko jiems reikia. Todėl labai svarbu nuolat kalbėtis su vaiku, aptarti jam kylančius neramumus, neaiškumus, palaikyti artimą bendravimą ir kontaktą, ir, aišku, keisti bendravimo pobūdį ir formas vaikui augant.

Vakare gausiai susirinkę ugdytinių tėveliai išklausė paskaitą „Bausmės, drausminimas, ribojimas, kritika. Galime be jų“, kurioje tėvai dalinosi mintimis, kokie įtampos mažinimo būdai ar raminančios mintys jiems padeda susilaikyti, nepratrūkti, kalbėta apie vaiko bausmes, drausminimus ir jausmus, kaip jie supranta, ką jaučia vaikas, konsultantas atsakė į tėvams rūpimus kausimus.

Visi tėvai nori, kad jų vaikai būtų saugūs ir laimingi. Niekas sąmoningai nesistengia padaryti savo vaiką baikštų, drovų, netaktišką, nepakenčiamą. Tačiau augdami vaikai įgyja ir nepageidaujamų bruožų, o kai kurie ima jaustis ypač nesaugūs, neišmoksta mylėti savęs ir kitų. Linkime tėvams ir pedagogams nustatyti pozityvius auklėjimo ir bendravimo su vaikais tikslus ir pasirinkti tinkamus metodus šiems tikslams pasiekti.

Aldona Šiuparienė,
Šilutės lopšelio-darželio „Pušelė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Persikelti tiesiai į atsiliepimo rašymą. Pinging is currently not allowed.

Rašyti atsiliepimą