+370 441 76 244

info@sptsilute.lt

Search
Close this search box.

Mokinių skaitymo kompetencijų ugdymas: patirtys, pamokos, iššūkiai

[singlepic id=796 w=200 h=200 float=right]Spalio 24 d. Šilutės Pamario pagrindinėje mokykloje tokiu pavadinimu įvyko respublikinė konferencija, sukvietusi per 120 klausytojų. Kiekvienas jų buvo apdovanotas konferencijos medžiaga, dalyvavo įžanginėje, bendrojoje renginio dalyje, vėliau galėjo rinktis darbą vienoje iš trijų sekcijų. Konferenciją organizavo Šilutės r. savivaldybės Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Vida Nemanienė, Šilutės Pamario pagrindinė mokykla ir Šilutės r. švietimo pagalbos tarnyba.

Konferenciją pradėjo viena garbingų renginio svečių – Klaipėdos universiteto docentė, daktarė Janina Bukantienė, kalbėjusi apie mokinių skaitymo kompetencijų ugdymą. Šilutiškė mokytoja, poetė Dalia Žibaitienė nuoširdžiai, pasiremdama gyvais pavyzdžiais ir praktika vaizdžiai perteikė knygos ugdomąją galią šeimoje. Šilutės Pamario pagrindinės mokyklos mokytoja Dalia Elena Solovjovienė skaitė pranešimą apie mokyklos ir mokytojo galimybes ugdant vaiko skaitymo interesus ir įgūdžius.

Po bendrosios dalies ir kavos pertraukos vyko intensyvus darbas grupėse. Jose buvo kalbama apie vaikų skatinimą skaityti 1-4, 5-10 klasėse. bibliotekos vaidmenį ugdant aktyvų skaitytoją, šeimą, meilės knygai pradininkę.

Konferencijos dalyvius tiesiog pribloškė antros e klasės mokinio Manto Ragelio gebėjimas skaityti ir sklandžiai apibūdinti bet kurią perskaitytą knygą ar atpasakoti bet kurio matyto filmo seriją, sekti mamai įvairiausias perskaitytas istorijas ir pasakas – ne tik sekcijoje, čia pat konferencijų salėje aktyvusis skaitytojas kartu su mama pademonstravo fenomenalią atmintį ir sklandžią kalbą.

Kiekvienos sekcijos dalyviai, apibendrindami poros valandų kūrybingą darbą, pateikė pastabas, kaip elgtis suaugusiems, kad knyga taptų mokinio patarėja, draugė, gyvenimo bendrakeleivė. Pastabų ir išvadų buvo daug, kurių keletą galime išvardinti: reikia iš mažens kuo daugiau laiko tėveliams skaityti kartu su vaiku, atsakingai parinkti pirmąsias knygeles, kurios dažniausiai sudaro svarbiausią įspūdį apie skaitymą. Kai kurios įstaigos, pvz. lopšelis darželis “Ąžuoliukas” neturinčius laiko su vaikais skaityti tėvus kviečiasi pas save į vaikučių darželio grupes, ieško įvairiausių sudominimo knyga būdų.

Svarbu taip pat mokytojų ir bibliotekininkų bendradarbiavimas, bibliotekos fondų atnaujinimas, kūrybingas vaiko vedimas prie knygos, teikiančios ne tik gyvenimo džiaugsmą, bet ir žinias, galbūt ir atveriančios kelius į ateitį. Svarus ir turiningas konferencijos dalyvių darbas bus įprasmintas mokinių skaitymo skatinimo praktikoje.

[nggallery id=49]