Netikėta, nauja ir kitokia patirtis

Birželio 17 d. Kintų pagrindinėje mokykloje vyko Pasiekimų ir pažangos diena „Geros pamokos link“, skirta mokinio ir mokytojo refleksijai. Mokiniams organizavome Praktinių studijų dieną (pažangai, refleksijai, bendradarbiavimui); mokytojams – Metodinę dieną (atvirą ir kitiems šalies pedagogams; gaila, kad niekas neatvyko (nors 2 buvo iš kitur užsiregistravę), nes buvo netikėta, nauja ir kitokia patirtis).

Dienos „vinis“ – 11.00-12.00 veikla: fantastiškai skamba, bet visi 5-10 kl. mokiniai kartu su visais mokytojais nagrinėjo… pamokos struktūrines dalis dirbdami „išmaišytose“ grupėse!

Rytinės veiklos nuo 8.00 iki 10.30 val.:

1) Mokinių taryba organizavo veiklas pagal pamokos struktūrines dalis (iš pradžių atrodė didelis iššūkis ir baimė, kad realiai reikės ko nors išmokyti, o pradėjus planuoti veiklas ir veikti Mokinių tarybos narius „pagavo“ azartas ir atsakomybė);

2) mokytojai „susinešę“ dalykų teminius planus metams ieškojo bendrų temų, sąsajų per privalomą (pagal Ugdymo planą) kiekvienam dalykui pažintinę, kūrybinę, patyriminę veiklą kitiems mokslo metams.

Tai vyko kaip eksperimentas ir buvo dvejonių, ar pavyks visiems mokytojams įsitraukti. Ir… pavyko! Visi mokytojai (be išimties) „atrado“ daugiau ar mažiau bendrų temų mokiniams žinių gilinimui visokiais pjūviais, kad kai kuriems net reikės darytis „inventorizaciją“. Išvada: užsimezgė mokytojų tarpdalykinių „ilgalaikių santykių“ BENDRADARBIAVIMAS.

Nuo 12 val. reflektavome giliau:

1) mokiniai su savivaldos kuratore Egle K.;

2) mokytojai su Lyderių laikas 3 mokyklos kūrybine komanda.

REZULTATAS: po 2 val. mokinių reflektavimo ir mokytojų 2-os veiklos (dėl Praktinių studijų dienų (savaitės)) bei visos dienos refleksijos, patys sau padarėme atradimą, kad turime naują Praktinių studijų dienos organizavimo formatą, tinkantį sudėtingiems klausimams nagrinėti!

„Senasis“ šių mokslo metų Praktinių studijų dienų formatas (bet kurioje veikloje akcentai į tuos gebėjimus, kurių trūko mokiniams mokėjimui mokytis: dirbant poroje, grupėse, komandoje rinkti, atrinkti, sisteminti informaciją, ją kūrybiškai pristatyti), jo pastovumas ir laikymasis visus metus mums leidžia šiandien pasidžiaugti rezultatais:

1) mokyklinės apklausos rodo mokinių mokėjimo mokytis kompetencijos aukštesnius rodiklius;

2) mokiniai patys įvardindami Praktinių studijų dienų naudą kalba apie pagilintus gebėjimus;

3) komandinėse viktorinose, varžybose rajone kitų mokyklų mokytojai pastebi Kintų mokinių gebėjimą dirbti grupėje;

4) mokytojai, kurie dirba ir kitose mokyklose, lygina mokinių gebėjimus dirbti grupėse (tos pačios užduotys toms pačioms klasėms) ir gebėjimus pasiskirstyti darbais bei atsakomybėmis, mato skirtumus kintiškių mokinių naudai;

5) atvykstantieji „išoriniai mokytojai, veiklų organizatoriai“ (pvz. praėjusią savaitę vyko karinės pratybos mokiniams) stebisi kintiškių mokinių susikalbėjimu ir bendru darbu, kuris nepriklausomai nuo amžiaus skirtumo tarp mokinių.

MANOME, kad esame patyrę realią sėkmę (ir tai sakome tik 5-aisiais tokių dienų ieškojimų, vykdymo metais!), jaučiamės „išaugę“ šį formatą ir pasirengę Praktinių studijų dienas vykdyti ieškodami SAU (kaip mokyklai) didesnių iššūkių.

Apibendrinant: vakar diena – buvo kažkas toookio nerealaus! Ir tai buvo taškas, nuo kurio atsispirdami lipsime dar vienu laipteliu aukščiau, sudėtingiau, įdomiau, prasmingiau. Ir svarbiausia, kad tai darysime visi kartu (visomis įmanomomis prasmėmis)!!!

Didžiuodamasi Kintų mokyklos mokiniais ir mokytojais, tikinti Praktinių studijų dienų naudingumu,

direktorė Asta Gužauskienė

You can leave a response, or trackback from your own site.

Rašyti atsiliepimą