Socialinis, emocinis ir fizinis saugumas mokykloje

[singlepic id=548 w=200 h=200 float=right]Gegužės 17 d. Šilutės turizmo ir verslo paslaugų mokyklos pedagogai išklausė Kęstučio Trakšelio, Klaipėdos universiteto tęstinių studijų instituto mokslo darbuotojo, sociologijos doktoranto, andragogikos katedros dėstytojo, seminarą „Mokinių socialinis, emocinis ir fizinis saugumas mokykloje. Saugumo prevencija“.

Visuomenės netolerantiškumą skurdui socialiai remtini Lietuvos vaikai pajunta jau mokykloje. Ypač tokie vaikai jaučiasi pažeminti per anglų kalbos, dailės, fizinio lavinimo pamokas ir klasei rengiantis į ekskursijas. Anot Kęstučio Trakšelio, ateityje situacija dar labiau gilės, nes visuomenė vis labiau skaidosi socialiniu pagrindu. Tai atsispindi ir mokykloje – vaikai iš skirtingas pajamas gaunančių šeimų skiriasi rūbais, mokymo priemonėmis ir daugeliu kitų dalykų. „Nelygybė yra natūralus dalykas, bet mokykloje ji atsispindėti neturėtų, nuo jos neturėtų priklausyti mokymosi rezultatai“, – įsitikinęs sociologas.

Pašnekovo teigimu, mokytojai į gilėjančią diskriminaciją turtiniu požiūriu visiškai nekreipia dėmesio, kadangi mokykloje nebeliko lavinimo ir auklėjimo. Mokytojai, kaip universiteto dėstytojai, tiesiog perteikia žinias, jau nuo penktos klasės vaikai pradedami gąsdinti egzaminais, taigi visas dėmesys sutelkiamas į žinias. Tuo tarpu mokykla turi vaikus ne tik mokyti, bet ir auklėti bei lavinti.

Seminaro metu buvo supažindinama su bendravimo samprata, sėkmingo bendravimo ir bendradarbiavimo kriterijais, aptartas emocinio intelekto valdymas dirbant su mokiniais ir kolegomis. Lektorius kalbėjo apie atliktos mokinių apklausos, kuria siekta nustatyti  mokinių saugumą mokykloje, mokinių socialinę padėtį ir savijautą, rezultatus.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.