Metodinė savaitė Šilutės Martyno Jankaus pagrindinėje mokykloje

[singlepic id=471 w=200 h=200 float=left]Balandžio 15-19 dienomis Šilutės Martyno Jankaus pagrindinė mokykla kviečia į metodinę savaitę. Tai naujų sėkmingo mokymo(-si) metodų ir mokinius motyvuojančių būdų, darbo kitaip ieškojimas. Mokinius kviečia viktorinos, parodos, varžytuvės, konkursai, radijo laidos, muzika pertraukų metu su tarmiškais tekstais ir kitokia veikla, naudinga mokiniams ir mokytojams. Metodinę savaitę organizavo mokyklos metodinė taryba ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Laima Aušrienė. Programa

Balandžio 16-oji mokykloje buvo Lietuvių kalbos diena, skirta Tarmių metams. Mokiniai klausė radijo laidos „Tarmės“,  per pertraukas sprendė kryžiažodžius, klausė muzikos su tarmiškai atliekamais tekstais, dalyvavo viktorinose ir žaidimuose – ilgąją pertrauką „Dzūkijoje“ organizavo mokytoja metodininkė Dalia Šulcienė.

Atvirą pamoką „Žemaičių tarmė“ aštuntojoje klasėje vedė mokytoja metodininkė Elina Rupeikienė. Netradicinėje pamokoje žemaičių tarme nuotaikingus pasakojimus porino tautodailininkė Teresė Lorančienė, savo karpiniais išpuopšusi lietuvių kalbos kabinetą. Mokiniai bandė kalbėti šiaurės, pietų, vakarų žemaičių arba  dounininkų, dūnininkų ir donininkų tarmėmis.

Šilutės muziejuje vyko edukacinė integruota lietuvių, muzikos ir istorijos pamoka aštuntos klasės mokiniams  „Iš lietuvininkų praeities“ – vedė mokytojos metodininkės Dalia Agintienė, Daiva Losienė ir Vida Liudienė.  Buvo dainuojamos dainos, aiškinamasi, iš kur kilo tarmės, kokia jų atsiradimo istorija. Mokiniai turėjo progos paklausyti šišioniškių tarme kalbančios Šilutės muziejaus etnografės Indrės  Skablauskaitės.

Atvira vyresniosios  mokytojos Gailutės Stirbienės pamoka „Suvalkietiškos kalbos ypatybės“ vyko šeštojoje klasėje. Kaip ir visose pamokose, mokiniai atidžiai studijavo respublikos tarmių žemėlapį, kuriame skirtingomis spalvomis pažymėti tarmių regionai. Mokytoja Gailutė dainavo žemaitiškai, aukštaitiškai, mokė atskirti tarmes, patarmes, aiškino suvalkliečių tarmės ir patarmės ypatumus. O namų darbui mokiniai gavo užduotį – išsiaiškinti, iš kurio krašto kilę ir kokia tarme kalbėjo jų tėvai.

Tai tik viena metodinė diena, kiekviena jų šią savaitę mokykloje – kūrybingumo, iniciatyvumo, veiklos kitaip diena. Metodinių būdų ir priemonių įvairovės, žinių ir kompetencijų ieškojimo kelias. Ugdymo procese vėliau bus panaudojama geroji patirtis.
[nggallery id=30]

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.